Whales, whales, whales, whales! - Reisverslag uit Branford, Verenigde Staten van RondreisAmerikaCanada - WaarBenJij.nu Whales, whales, whales, whales! - Reisverslag uit Branford, Verenigde Staten van RondreisAmerikaCanada - WaarBenJij.nu

Whales, whales, whales, whales!

Door: RondreisAmerikaCanada

05 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Branford

Het hotel is prima. We hebben goed geslapen en gaan proberen nog twee nachten bij te boeken. Helaas kunnen we maar één nacht bijboeken, daarna zit het hotel vol. We merken dan het drukker is en dat de hotels eerder vol zitten. Daarom besluiten we om voor donderdag en vrijdagavond direct een ander hotel te zoeken op circa 1,5 uur rijden van New York. Het wordt het Baymont Suites en Inn in Branford. Dan wordt het hoog tijd om gaan te ontbijten, anders is het ontbijt dadelijk al opgeruimd. Het ontbijt is goed. Croissants, boterhammen, muffins, wentelteefjes, cereals, roerei en zelfs hamburgers! Na het ontbijt maken we ons klaar en boeken we een tocht om walvissen te kunnen spotten. Het wordt de tocht van 17.30 uur.

We besluiten op ons gemak naar Provincetown te rijden. Het weer is nu bewolkt, maar we hopen onderweg ergens op het strand te kunnen gaan liggen. Als we op het schiereiland Cap Cod aankomen, nemen we de oude weg naar Provincetown. We hopen dat we dan wat meer strand zien. Helaas valt dat tegen, maar het is wel een mooie route. Omdat het langzaam gaat besluiten we na een uur rijden terug te gaan naar de nieuwe snelweg en dat is maar goed ook. We komen namelijk in de file terecht naar Provincetown en de reis duurt langer dan verwacht. Uiteindelijk zijn we rond 15.00 uur in Provincetown. Zonder strand. Het is er heel erg druk, maar er is een groot parkeerterrein in de buurt van het kantoor van Dolphin Fleet Whale Watch, waar wij mee walvissen gaan spotten. Daar kunnen we de auto parkeren. Dan halen we de kaartjes op voor de boottocht en gaan Lex en Fabienne op het strand zitten. Inmiddels schijnt de zon namelijk. Maxime en ik gaan kijken of we hier misschien een leuke trui kunnen vinden voor haar. Uiteindelijk vinden we een leuke trui, niet met een Moose, maar met een schildpad. Ook wij kunnen nog even genieten van het strand.

Dan gaan we nog snel even iets eten en daarna is het 17.00 uur, tijd om ons te melden bij de boot. Er staat al een lange rij te wachten, maar al snel komt de boot terug van de vorige tocht en mogen wij aan boord. We vinden een plaatsje op het bovendek en dan vertrekken we. Na een half uurtje varen komen we in het voedergebied van de walvissen. En walvissen zien we. Zoals de gids zegt, er is geen verkeerde kant om te kijken overal zie je walvissen. Soms zijn ze even weg en dan opeens zie je er weer 4, 5, 6 of nog meer boven water komen. Er zijn een paar heel actieve walvissen bij. Eén is de hele tijd met de staart op het water aan het slaan. Ook zien we een walvis met een jong en springt er een uit het water. Het is echt geweldig om te zien. Vorig jaar hebben we de shows van de orka’s gezien in Seaworld. Maar dit is echt vele malen mooier. De dieren in de vrije natuur. Het is echt genieten en prachtig om te zien. Helaas moeten we op een gegeven moment weer terug. Rond 20.30 uur zijn we weer in de haven van Provincetown. We halen nog iets te drinken en stappen in de auto om terug te rijden naar North Dartmouth.