Weer thuis - Reisverslag uit Horst, Nederland van RondreisAmerikaCanada - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Horst, Nederland van RondreisAmerikaCanada - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: RondreisAmerikaCanada

09 Augustus 2011 | Nederland, Horst

We zijn op tijd opgestaan en hebben de laatste spullen in de koffers gepakt. Daarna zijn we vertrokken richting Cracker Barrel voor het ontbijt. Vorig jaar hebben we ook de laatste dag bij Cracker Barrel gegeten. Als we er aankomen blijkt het er druk te zijn. We moeten 10 minuten wachten en dan krijgen we een tafel toegewezen. Als we bestellen worden we gewaarschuwd dat het even kan duren voor we ons ontbijt krijgen omdat de keuken achterloopt. Uiteindelijk valt het mee, we moeten ongeveer een kwartiertje wachten, maar we hebben gelukkig genoeg tijd. Van vorig jaar weten we dat als we alle vier iets bestellen, we veel te veel zullen krijgen. Dus bestellen we een ontbijt voor drie personen en dat is voor ons vieren voldoende. Het is weer heerlijk.

Dan wordt het tijd om verder te rijden richting het vliegveld. Rond 13.30 uur komen we aan bij Hertz, het autoverhuurbedrijf waar we de auto weer in moeten leveren. Ze lopen een rondje om de auto en dan is het klaar. We laden de koffers uit en gaan de luchthaven binnen. Met de airtrain gaan we naar terminal 8 vanwaar ons vliegtuig vertrekt. Bij het inchecken is het niet zo heel erg druk. We zien verschillende mensen spullen uit de koffers halen. Blijkbaar wordt wel op het gewicht van de koffers gelet, maar niet op het gewicht van de handbagage. Want de spullen die uit de koffers worden gehaald, worden in de handbagage gestopt. Als je ziet hoe groot sommige handbagage is, hoeven wij ons geen zorgen te maken over onze handbagage. Dan zijn wij aan de beurt. Het blijkt dat twee koffers 200 en 600 gram over het gewicht zijn, maar de andere twee zitten onder het gewicht. (Weegt onze handweger toch niet helemaal nauwkeurig.) Wij dachten dat alle koffers onder het toegestane gewicht zaten. Gelukkig wordt er niets van gezegd en hoeven we niet te gaan ompakken.

Voor we het weten zijn we door de douane en dan wordt het wachten tot het vliegtuig vertrekt. Op de borden hebben we al gezien dat het vliegtuig vertraging heeft. De vertrektijd staat nu op 18.05 uur in plaats van 17.35 uur. We wandelen langs de winkeltjes en omdat we meer dan voldoende tijd hebben lopen we ook naar het andere deel van terminal 8 om een laatste koffie van Starbucks te halen. Het is er erg druk, er staat een lange rij. We sluiten aan en bestellen onze koffie en smootie. Het Starbucks systeem werkt hier niet helemaal goed, want het duurt lang voordat we onze drank krijgen. Bij de andere Starbucks schrijven ze je bestelling op de juiste beker en wordt je naam op de beker gezet. Als je bestelling klaar is roepen ze je naam en weet je dat je de juiste koffie krijgt. Hier vragen ze niet om je naam en wordt alleen een beker met je bestelling doorgegeven. Met als gevolg dat bekers blijven staan omdat niemand de koffie heeft besteld, in ieder geval zich niet meldt om de koffie op te halen en anderen, zoals wij, lang moeten wachten tot de juiste koffie klaar is. Vaak pas nadat er is gevraagd op welke drank je staat te wachten.

Nadat we ons drinken hebben gekregen lopen we terug naar gate 14 vanwaar we vertrekken. Dan roepen ze om dat we mogen gaan boarden. Om 18.00 uur zit iedereen in het vliegtuig. En dan begint het wachten. Het blijkt dat er een file is van vertrekkende vliegtuigen. Volgens de piloot is dit gebruikelijke voor JFK Airport. Uiteindelijk kunnen we om 19.20 uur vertrekken. De vliegtijd is 7 uur. In het begin hebben we een beetje last van turbulentie, maar gelukkig blijft dat niet de hele reis. Na 7 uur vliegen landen we om 8.20 uur op Düsseldorf. De koffers hebben we snel bij elkaar. Bij de douane kunnen we zo doorlopen. Vorig jaar was er niemand aanwezig. Nu staan er wel mensen, maar voor zover wij zien wordt niemand gecontroleerd. Dan nemen we de skytrain naar P4. Om 9.00 uur zijn we al bij de parkeergarage. Lex en Fabienne gaan de auto ophalen, terwijl Maxime en ik beneden bij de koffers wachten. Om 10.00 uur zijn we weer thuis. Terug van een mooie reis, maar ook vermoeiende reis. De vier weken die vooraf en ook aan het begin van de vakantie zo lang leken zijn voorbij gevlogen. We hebben veel gezien. De Niagara Falls en het walvisspotten waren toch wel de hoogtepunten. Maar ook steden zoals New York en Washington zijn erg indrukwekkend. Het is leuk als je ze nu op de tv ziet, dat je er zelf hebt rondgelopen. Komende dagen probeer ik nog foto’s te plaatsen van de laatste dagen.

Bedankt voor het lezen van het reisverslag. Ik vond het leuk om het te schrijven en hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Groejtes van ons allemaal!

• 09 Augustus 2011 - 15:47

Sanne:

Blij dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Ik vind het zeker leuk om jullie te volgen tijdens jullie reis. Heb nu al zin in een middagje foto's kijken!